donderdag 20 november 2003

Ik was in de jaren 70 enorm barbie-fan, heb er nog steeds een aantal. Zoals de Malibu Skipper, en de Curly Hair Francie. Helaas wel aangetast door de tand des tijds...
Kledingset Francie uit eind jaren 60. Het eerste kledingsetje voor mijn eerste barbie. De gulle gever vergat echter dat Francie een maat kleiner was dan mijn eerste barbie... Maar later kreeg ik alsnog een Francie.

De roze jaren 80 barbie vond (en vind) ik niks, maar met de barbies van voor, zeg maar, 1977 heb ik nog steeds heel veel...

De volgende foto's vond ik op het internet, en laten zien wat ik vroeger had van Barbie (en vaak nu nog heb... al is het vaak aangetast door de tand des tijds). Het zijn dus niet mijn foto's!

Dit gezichtje is van eind jaren 60-begin jaren 70. Eigenlijk best wel een hooghartig koppie, maar in de jaren 80 sloeg het door naar de andere kant, met tandpasta-smile-barbies...

Mijn allereerste barbie! Ik was toen een jaar of 4 en deze barbie leefde niet lang... Het badpakje moet ik echter nog steeds ergens hebben liggen...


Niet 100% hetzelfde (die van mij had geen "knakbeentjes" en een ander gezichtje), maar deze had ik ook! Gekocht in Duitsland, en die van mij schijnt alleen daar te koop te zijn geweest. Hij was erg goedkoop en grappig genoeg heeft deze barbie minder geleden onder de jaren dan de duurdere barbies...

Mijn eerste Skipper en Ken, de Malibu (met hardoranje bikini/zwembroek).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten