dinsdag 28 januari 2020

30-Day Song Challenge - dag 17

Zie mijn introductie op 12 januari.  Het is de bedoeling dat je elke dag een bepaald liedje noemt binnen een bepaalde context. Eigenwijs als ik ben hou ik het niet altijd bij één liedje...!

(tekst gaat verder onder de afbeelding)

Day 17 - a song you'd sing a duet with someone on karaoke.
De eerste die in me op komt is Fairytale of New York van The Pogues! En ik moet bekennen dat ik het al eens heb gedaan, op een leuke municipal bij Locmariaquer, een dorpje in het zuiden van Bretagne. Er werd een karaoke-avond gehouden die goed werd bezocht en iedereen werd toegejuicht. Aangemoedigd door een glaasje wijn schreef ik me in voor dit nummer, stiekem hopend op een partner die Shane wilde zingen, maar helaas, ik moest het alleen doen... De stemming zat er goed in, dus vooruit met de geit.
Tot mijn verrassing bleken velen het lied te kennen, want er werd flink meegezongen (in Nederland kende bijna niemand het, iets waar de laatste jaren verandering in begint te komen) en er werd flink geklapt en gejuicht na afloop! Dat lag niet aan mijn vocale kwaliteiten, denk weet ik, maar het was wel een leuke ervaring. En ik zou het graag nog eens willen doen, maar dan met een zanger in een echt duet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten