vrijdag 31 januari 2020

30-Day Song Challenge - dag 20

Zie mijn introductie op 12 januari.  Het is de bedoeling dat je elke dag een bepaald liedje noemt binnen een bepaalde context. Eigenwijs als ik ben hou ik het niet altijd bij één liedje...!

(tekst gaat verder onder de afbeelding)


Day 20 - a song that has many meanings to you

Oef... Dat is eigenlijk best wel een persoonlijke vraag, maar ik denk dan meteen aan twee liedjes die mijn vader op zijn uitvaart wilde horen. Op de dag van zijn overlijden hebben we natuurlijk gezamenlijk de eerste zaken geregeld m.b.t. zijn uitvaart, zoals de kaarten en de muziek. 's Avonds moest ik terug naar huis om even wat eigen zaken te regelen, maar de volgende dag nam ik weer de trein naar mijn moeder, nu met de bedoeling om daar enkele dagen te blijven zodat ik haar kon bijstaan met de rest van het geregel. 
Onderweg las ik mijn Facebookpagina. Ik volg o.a. Jacques Klöters (cabaretier, schrijver en programmamaker). Die schrijft veel en interessant. Hij had net een bericht geschreven over Voor Haar van Frans Halsema. Een uurtje later kwam ik bij mijn moeder aan en het eerste dat ze zei was: "Pa wilde eigenlijk ook Voor Haar van Frans Halsema horen."
Ik was verbijsterd, ik had net over dat lied gelezen! Toeval bestaat niet. En vanzelfsprekend kwam dit nummer ook op de uitvaartlijst.
Naast Frans Halsema wilde mijn vader ook Kinderszenen van Schubert, Tears in Heaven van Eric Clapton, Only Time van Enya horen en Time in a Bottle van Jim Croce. Ook al was hij 84 geworden, hij heeft altijd open gestaan voor moderne (pop)muziek. Daarnaast was hij een groot liefhebber van kleinkunst en cabaret, wat ik met de paplepel kreeg ingegoten. Dat ik zelf gizmo als radio, telefoon, computer, verbindingen en zo kan/wil installeren en indien nodig kan tweaken tot het helemaal naar mijn zin is, heb ik ook van hem ge-erft. 

Dit blogje is dan ook opgedragen aan mijn vader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten