zaterdag 1 februari 2020

Theater van het Sentiment - 1977

Vanmiddag op NPO Radio 5 (16-18 uur).

Zoals elk weekend kun je weer stemmen op een song uit de top 5 van toen. Die was in 1977:
1) Sunny - Boney M
2) Living Next Door To Alice - Smokie
3) Somebody to Love - Queen
4) Rock and Roll Star - Champagne5) I Wish - Stevie Wonder

Hier kun je stemmen.

Ik was 13 jaar en zat in de brugklas. een heel leuke, wat rebelse klas. Ik hield niet van school, maar deze klas was veruit de leukste van mijn schooljaren. We hielden van popmuziek en ruilden vaak posters en foto's uit de Popfoto, de Hitkrant en de Muziek Express en soms ook de Duitse Bravo, en schreven de songteksten over. De posters hingen we op aan de muur, de foto's plakten we in onze schoolagenda. Als ik deze songs hoor denk ik weer met plezier terug aan die tijd. Aan die kleine blonde jongen die fan was van Abba en Boney M. Aan mijn vriendin die helemaal hoteldebotel was van Smokie en hen later dit jaar ook zou ontmoeten dankzij een familielid dat bij de omroep werkte (we woonden in Hilversum). Aan die andere jongen die, net als ik, hartstochtelijk fan was van Queen. Aan al die andere kleurrijke, leuke mensen. Elke pauze zaten we in de aula, die tevens kantine was, met roze koeken en bekers soep te discussiëren over muziek die wel of juist niet goed was. Hoe zou het nu met ze gaan...? Oh ja, je wil weten op wie ik stem? Somebody to love natuurlijk! 💖🎶🎹🎸🎵

Geen opmerkingen:

Een reactie posten