donderdag 6 februari 2020

30-Day Song Challenge - dag 26

Zie mijn introductie op 12 januari.  Het is de bedoeling dat je elke dag een bepaald liedje noemt binnen een bepaalde context. Eigenwijs als ik ben hou ik het niet altijd bij één liedje...!

(tekst gaat verder onder de afbeelding)


Day 26 - a song that makes you want to fall in love

Nou vooruit, nog een keer Queen. Omdat het kan en omdat het mijn lijstje is.
En omdat ik van het liedje vlinders in mijn buik krijg.
En omdat dit de beste live-uitvoering is die ik ervan heb gehoord (Freddie smokkelde nog wel eens met de hoge noten - hier doet hij ze bijna allemaal!). De koortjes zitten er nog niet op, maar de elpeeversie plaats ik er onder.
Zelden is er zo'n liefdesverklaring gezongen...





Een ander liedje dat me ook vlinders geeft is Will You van Hazel O'Connor. Over de onzekerheid bij een prille verliefdheid: wie zet de eerste stap? "Jij drinkt koffie, ik thee en we doen heel relaxed, maar het wordt steeds later en ik vraag me af of je blijft, of dat je me netjes goedenacht toewenst. Ik schuif wat dichterbij en doe onhandig, mors mijn thee, wat doe ik toch stom... Maar dan raak je me aan. Ik tril, ril, voel me zo onzeker, dit moment heb ik op gewacht! Leg je ziel bloot, vertel me je geheimen, zing je lied zonder klank! Blijf nu, of zeg je gewoon netjes "Welterusten"?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten