zondag 22 mei 2011

Annie M.G. 100 jaar

En hoe ouder ik word, hoe beter/herkenbaarder ik haar vind...! Geldt ook voor Wil den Hollander en Maria Oomkens! (binnenkort weer een echt blogje...!)

(lezen met een knipoog  ;-) )

Ik ben zo onafhankelijk 
Ik ben ontzettend handig 
Ik dop mijn eigen boontjes 
Ik ben walgelijk zelfstandig 
Ik kan mijn eigen giro's doen 
Ik repareer de klok 
En ik herstel een stopcontact 
En krijg niet eens een schok 
Ik weet wat een obligatie is 
En timmeren kan ik ook 
Ik ben niet bang voor inbrekers 
Ik neem gewoon een pook 
Ik sta op mijn eigen benen 
Ik kan mijn tellen passen 
Ik ben zo evenwichtig 
Ik ben vreselijk volwassen 

Maar soms dan lig ik 's nachts een poosje wakker 
En denk: oh was ik maar een beetje zwakker 

Oh was ik maar een kleine zwakke vrouw 
Die steun zoekt bij een grote sterke man 
Oh was ik maar een kleine zwakke vrouw 
Zo'n hulpeloos klein wezen dat helemaal niks kan 
Ik wou zo graag eens huilen met mijn hoofd tegen een jas 
Ik wou dat ik afhankelijk en heel erg zielig was 
Ik had nooit iemand nodig en waarom denk ik nou 
Oh was ik maar een kleine zwakke vrouw 

Ik kan een plug slaan in de muur 
Wanneer we gaan verhuizen 
Ik stem altijd op Koekoek 
En ben niet bang voor muizen 
Ik weet wat een carburator is 
En waar hij zich bevindt 
Ik maak de schrijfmachine 
En raak niet verward in het lint 
Ik rij veel beter dan een man 
Ik kan een band omleggen 
En hoe je moet parkeren 
Dat hoeft niemand mij te zeggen 
Ik ga alleen op reis 
Ik ga alleen naar het theater 
Ik ben een evenwichtig mens 
Dat zegt mijn psychiater 

Ik ben niet bang voor slagen en voor dreunen 
Maar soms wou ik zo graag op iemand leunen 

Oh was ik maar een kleine zwakke vrouw 
Die steun zoekt bij een grote sterke vent 
Oh viel ik maar gewoon een keertje flauw 
Met scènes en migraines en vreselijk verwend 
Ik wou zo graag eens zeggen: schat ik kan dat niet zo goed 
Ik wou dat hij dan zei: Ik zal je leren hoe het moet 
Ik hoefde nooit bescherming en daarom denk ik nou 
Oh was ik maar een kleine zwakke vrouw   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten