maandag 2 mei 2011

Kamperen

Vorige week heb ik een tent bij de Lidl gekocht. Ik loop al jaren te twijfelen over kamperen. Ja, maar gedoe, ja, maar de auto, ja, maar dit, ja, maar dat… Uiteindelijk besloot ik er toch voor te gaan.
Kampeerspullen had ik snel bij elkaar. Stoeltjes, tafel die precies in de achterbak paste, grondzeil, de kleine skottelbraai die eigenlijk geen skottelbraai heet maar ik ben de naam weer vergeten, een éénpittertje van oom en tante… Luchtbedden had ik sowieso nog, en wat oude slaapzakken en reservedekbedden.
Na wat rondvragen naar leuke campings en de SVR-lijst naspitten vond ik een redelijk betaalbare camping aan het Veluwemeer, niet ver van huis, en ik boekte er 3 nachten. Mooi om de tent uit te kunnen testen! 
Dinsdag de 3e vertrekken we. En het is superspannend of ik alles in onze oude sedan krijg…! Hij oogt al griezelig vol maar ik zie nog wel wat hoekjes en gaatjes om dingen tussen te proppen. De jongens vinden het helemaal geen probleem om een tas op schoot te nemen. Kortom: moet lukken!
Maar toch heb ik inmiddels het vermoeden dat mijn auto een soort duvel-in-een-doosje is geworden: als je ‘m open doet spat de bagage er aan alle kanten uit!
Wat ook nog even spannend is: het weer. Nee, er komt geen regen. De zon blijft gewoon doorschijnen. Maar qua temperatuur gaan we even genadeloos dippen. We hebben deze week al een ijzige vlaagwind, die gaat geleidelijk wel liggen, maar ‘s nachts is het niet ver van het vriespunt en onze eerste twee vakantiedagen zal het best wat fris zijn na de massa warme dagen van april. En dus moeten er jasjes, truien en vooral dékens mee. We slapen onder dekbedden en dekens en in trui en joggingbroek. Ik heb ooit, in een vorig leven, in een koude meinacht gekampeerd, zónder extra deken en dikke trui, en geloof me… Dat wil je niet.
Overdag redden we het wel. Jongste wil zijn stripverhaal afmaken (geloof me, die jongen is briljant!). Oudste heeft geen plannen maar wel goeie zin (zelfs zonder X-Box!). Er is een zwembad en een strandje. Ik heb een klein radiootje en bijna 2000 Ebooks op de Ebookreader van mijn telefoon. En een echt boek. En mijn gehaakte vest dat al aardig opschiet (ik ben alweer op zoek naar nieuwe patronen en heb al heel wat goede ideeën gehad!).

Als de internetverbinding een beetje meezit zal ik ter plekke een update doen. Op de telefoon, want de laptop laat ik lekker thuis. En anders moeten jullie nog even geduld hebben…! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten