dinsdag 1 december 2020

Lewis Hamilton positief getest

 En twee dagen na het ongeluk van Grosjean (die zijn handen brandde toen hij zich uit het brandende wrak wilde hijsen en het naar omstandigheden goed maakt) wordt bekend dat winnaar van eergisteren (en nog veel meer) en zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton positief testte. Tot februari dit jaar wist men dat het om doping gaat, sindsdien gaat het, inderdaad, om corona. De NOS schrijft:

De Mercedes-coureur was zondag, volgens het protocol van de Formule 1, voor het laatst getest op corona. De uitslag daarvan was negatief.

Maandagochtend kreeg de zevenvoudig wereldkampioen echter milde klachten en bleek ook dat iemand met wie hij in contact was geweest voorafgaand aan de GP van Bahrein, die afgelopen weekend werd verreden, besmet was. Hamilton besloot daarop opnieuw een coronatest te doen en deze was positief. Dat werd bevestigd door een hertest.

"Ik ben er kapot van", laat Hamilton weten. "Het team en ik hebben er alles aan gedaan om de maatregelen na te leven. Ik baal er ontzettend van dat ik komend weekeinde niet kan racen, maar nu moet ik alle protocollen volgen en anderen beschermen."

Foto: EPA/NOS


Geen opmerkingen:

Een reactie posten