zaterdag 13 september 2003

Speelgoedkrantjes

Ja, ja, het is september, dus de speelgoedkrantjes stromen weer binnen. Doel: kopûh kopûh kopûh voor Sinterklaas...
Jarenlang was de traditie: een week ná mijn verjaardag (7 september) vallen de eerste krantjes op de mat. Maar sinds kort is dat al eind augustus (Intertoys)...

Sommige ouders kunnen daar niet tegen vanwege zeurende kinderen, maar gelukkig zijn mijn bloedjes (5 en 8 jaar oud) realistisch genoeg om te beseffen dat mamma geen geldboompje heeft. Zwijmelen à la 'gôh, dát vind ik leuk...' is natuurlijk geen zeuren en dan zwijmel ik mee!

Bart Smit hield zich wel aan de traditie, ik kreeg hun krantje 'pas' vandaag. Maar oh, kom er eens kijken, je kan nu ook Online je speelgoed bestellen...

Ook ik ging kijken en zwijmelen. En kijk eens, Bart Smit houdt ook rekening met de oudere pappa's en mamma's!

Knutseldingetjes vond ik als kind al erg leuk. Jammer dat het zo duur is... en waar láát je al die knutseltjes? Of moeten we gaan verhuizen naar een pakhuis?

Ik ben vroeger een echte Barbie-junk geweest. En tot mijn verrassing zijn de prijzen niet eens zo gek hard gestegen sinds de jaren 70! Toen kostte een Barbie-camper al rond de 49 gulden. De prijs van deze super-vet-coole Picknick auto of Volvo ligt er niet ver boven...

Qua babyspeelgoed is er ook weer genoeg te koop... En dat terwijl de meeste babies en peuters meer lol hebben van de dozen en papiertjes waarin de kadootjes zaten, dan van het speelgoed waarin batterijen zitten die zo op zijn, of die al voor kerst stuk zijn...! Maar ja, een lege kartonnen doos is zo saai om te geven...
Activity-centers zijn ook (al decennia lang) leuk voor de kleintjes, maar mijn hemel, wat zijn ze duur... Misschien even langs een rommelmarkt lopen, of je familie-met-iets-oudere-kinderen vragen of ze zo'n ding niet op zolder hebben?

Ik ga hard nadenken wat ik mijn kindjes zal geven. Heb nog geen idee, ze zijn tevreden en hebben alles al... maar ik heb nog bijna 3 maanden de tijd om iets niet-te-duur-leuks te bedenken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten