maandag 1 januari 2007

Hyvää uutta vuotta!

(en dan antwoord je: kiitos!)

Zo... we zijn weer een jaartje opgeschoven. Een brandnieuwe kalender, een agenda die al wat minder maagdelijk is (ik had de mijne al in augustus gekocht, en kon dus al ruim van tevoren beginnen met invullen). Een, voor veel mensen toch wel, symbolisch nieuw begin.

De laatste dagen en vooral uren van het jaar komt er toch wel veel van het oude jaar boven, ook al ben je nog zo rationeel. Leuke gebeurtenissen worden vrolijk doorgesproken, en bij minder leuke herinneringen valt er toch gauw een traantje... Een traantje dat je andere dagen met gemak kan wegslikken.

Het vuurwerk was deze keer heftiger dan ooit, vooral omdat zwaar vuurwerk nu legaal is! Af en toe vreesde ik voor mijn ramen...! Wát een spektakel! Voor vuurwerk zit ik, aan de rand van een parkachtige omgeving, toch al eersteklas vanaf mijn appartement 1 hoog! Om klokslag 12 uur was het wel even heel slecht weer. Precies toen trok er een gemeen frontje over het land, met stevige regen en windvlagen. Maar het vuurwerk trok zich daar weinig van aan.

Helaas bleken telefoons minder goed te werken... Ik had telefoontjes verwacht, en probeerde ook hard te bellen, maar nee. Zowel mobiel als vast hadden er geen zin in... Slechts 1 vriendin wist me succesvol te benaderen. Mijn pa probeerde het ook, maar langer dan 20 seconden hield die lijn het niet uit. Gelukkig was er msn, en die stond na 12 uur wél roodgloeiend!

Het is bijna 2 uur, de vin mousseux chardonnay brut van AH smaakt geweldig! Ik kan morgen uitslapen, en ik geloof dat ik nog even een uurtje ga websurfen (en misschien wel bloggen)!

Gelukkig nieuwjaar allemaal! (ja, dát betekent die vage kreet in de titel... Het is Fins! Handig, hoor, een internationale mailgroep ;) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten