zondag 5 augustus 2012

Tomaten en pompoenen...

Ik heb in het voorjaar pompoenen gezaaid. Uiteindelijk waren maar 3 plantjes mooi genoeg om uit te planten. Ik heb in het verleden al eens pogingen gedaan met pompoen, die liepen op niets uit, maar nu gaat het geweldig! Die paar plantjes zijn inmiddels geëxplodeerd, overal blad en ranken, en mooier nog: er komen ook volop (sier)pompoentjes aan!
Ook de tomaten (kleine Roma en honingtomaten) doen het uitstekend. Helaas was ik wat laat met opbinden, en een nachtelijke wolkbreuk vorige week hielp ook al niet, maar de struiken zitten vol tomaatjes en de eerste beginnen al te kleuren.
Ik moet wel onthouden dat tomatenstruiken groot worden, en dat bijvoorbeeld paprika er beter voor kan staan ipv achter…!
Verder ben ik blij verrast door het klimplanten/zonnebloemmengsel van de Aldi!
image
image
image
image
(Nee, geen herfstkleur, maar een speciale esdoorn, die zoals verwacht wat aanpassingsproblemen had, maar nu zijn draai gevonden lijkt te hebben!)
image
image
image
image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten