woensdag 9 maart 2016

Tros Radar plaatste dit hilarische filmpje met de tekst:

Tieners en Windows 95: 'Gaat hier een floppy-disk in?'

Nieuws  09-03-2016 

'De monitor is groter dan de computer zelf', 'tijdens het opstarten kun je een snack halen'. In de eerste vijf weken na de lancering van Windows 95 werden er 7 miljoen van verkocht. Is het stokoude besturingssysteem nog steeds zo populair onder de tieners van nu?

In een video van Fine Brothers Entertainment die nu veel gedeeld wordt zie je hoe tieners reageren op een computer met Windows 95. Hoe gaat dat ding eigenlijk aan? En: 'Kun je hier ook een floppy-disk indoen?' vraagt een van heb zich af.

Scroll naar beneden om de video te bekijken.

Geen wifi

'Hoe kom je op internet als je geen wifi hebt!' roept een ander verbaasd uit. Geen wifi? Dat klopt: op oude pc's moest je de telefoonlijn vrij houden als je wilde inbellen op internet.

Bron: YouTube / AD

Verlang jij terug naar deze tijd? Reageer hieronder!

Ohhh, blast from the past!!!
Mijn eerste PC was een Philips Yes (bijna IBM-compatible) die ik in 1988 tweedehands kocht voor 800 gulden. Zat geen harde schijf in. Je startte hem op en deed eerst een MS-DOS diskette erin om op te starten.
De volgende was een, als ik me goed herinner, 80286-PC met een harde schijf van ca. 100 mb (!), in 1992, met volgens mij Windows 3 punt nog iets. Daarmee ging ik in 1997 het internet op (kabel of adsl, weet ik niet meer, het was toen een gratis experiment, ging kort daarna wel failliet). Internetten met Netscape, uren wachten tot de pagina geladen was!
Rond die tijd kreeg mijn echtgenoot een laptop waarmee ik (via telefoontikken) kon internetten. Via Hetnet, dat toen gratis een beperkt aantal sites aanbood.
Voor mijn werk had ik in 2000 toch echt zelf internet nodig. En een nieuwe pc. Voor dik 2000 gulden een Win98-pc met 10 gb harde schijf, een rib uit je lijf maar wel helemaal klaar voor de 21e eeuw!  
Heb er later nog extra geheugen in geprikt en XP geïnstalleerd, maar in 2005 was hij toch echt aan zijn eindje... Dus kwam er een nieuwe, voor rond de 600 euro, met XP. Met een harddisk van een paar honderd GB, wauw!!!
Vanaf 2007 heb ik er een laptop bij voor mijn werk, eerst met vista (ramp!!!).
De PC uit '05 heeft de verhuizing van 2012 niet goed overleefd. Ik heb nu een simpel pc-tje met Win7 (inmiddels Win10), voor het lichte werk, en een laptop met Win8 (ook Win10).
Als ik zie wat er allemaal veranderd is in die tijd... Geweldig dat ik dat allemaal heb mogen meemaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten