zaterdag 5 maart 2016

Een gouden werkgever!

Restauranteigenaar neemt het op voor autistische ober

Mike Jennings, eigenaar van restaurant Grenache in het Britse Worsley, heeft het helemaal gehad met een paar klanten van zijn zaak. De mensen weigerden geholpen te worden door een van zijn obers, die toevallig autistisch is. Op Facebook schrijft hij dat mensen die discrimineren geen tafel hoeven te boeken in zijn restaurant.


Mike Jennings

De ober in kwestie, Andy Foster, is 45 jaar oud en kreeg zeven jaar geleden te horen dat hij autisme heeft. Hij was pas drie weken aan de slag als ober bij het restaurant. ,,Een stel klanten leek een probleem met hem te hebben, ook al leverde hij een goede service'', vertelt Mike aan Daily Mail. ,,Ik legde hen uit dat hij autisme heeft en hun antwoord was dat ze niet geholpen wilden worden door hem. Ze vroegen mij waarom ik hem een baan heb aangeboden in dit restaurant. Ik kon mijn oren niet geloven'', aldus de ontstelde eigenaar.

Mike was zo ontdaan door het incident dat hij besloot om een het verhaal op de facebookpagina van het restaurant te delen. De eigenaar wilde een punt maken na het gedrag van de klanten. ,,Hier bij Grenache hebben we medewerkers met ervaring, kennis en passie voor hun vak... We kijken niet naar huidskleur, hoe ze eruit zien, hoeveel tattoo's ze hebben, welke kledingmaat ze dragen, welk geloof ze aanhangen of naar ziektes. Wij discrimineren niet!'', zo staat er te lezen. ,,Als u dat wel doet... Reserveer dan alstublieft geen tafel bij Grenache. U verdient onze tijd, moeite noch respect!'' Het facebookbericht krijgt veel reacties. Het bericht werd bijna 1000 keer gedeeld en kreeg 3500 likes.


Zelfvertrouwen

Jennings vertelt dat het zelfvertrouwen van de ober een klap heeft gekregen na het voorval. ,,Ik heb hem apart genomen om uit te leggen dat wij niet zo over hem denken. Wat wij belangrijk vinden is enthousiasme en passie, de rest kunnen we hem leren.''

Het is niet de eerste keer dat Foster gediscrimineerd wordt om zijn ziekte. ,,Ik probeer het niet te persoonlijk op te vatten. Ik ben in het verleden al zo vaak beledigd dat ik er aan gewend ben geraakt'', aldus de kersverse ober. Hij is blij dat zijn baas vierkant achter hem staat. ,,De klanten zeiden dat ze niet wisten dat ik autistisch ben, maar ik hoef geen T-shirt aan waarop staat dat ik autisme heb. Ik zou dezelfde behandeling moeten krijgen als ieder ander in het restaurant.''

Thoughts on an incident which occurred last night....Totally unacceptable.Strongly worded but we need to get our point across.#equalopportunities

Geplaatst door Grenache Restaurant op  donderdag 3 maart 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten