maandag 27 oktober 2003

Snakes and Ladders

Sinds een tijdje zijn de kinderen en ik helemaal in de ban van Snakes and Ladders.
Dat is een heel oud Engels bordspel van Indiase afkomst, dat er op het eerste gezicht nogal kinderachtig uitziet... totdat je het gaat spelen!
De spelregels zijn simpel: begin bij 1 en bepaal met de dobbelsteen hoever je vooruit mag. Als je onderaan een ladder komt mag je de ladder op, tot het eind van de ladder. Als je op een slangekop komt, moet je de slang omlaag volgen tot het puntje van zijn staart. Geschikt voor kinderen die een beetje kunnen tellen.
Met een goede versie kan je uren bezig zijn!

Dit is een aardige versie om online te spelen (1 of 2 spelers), het tempo ligt hoog. Helaas iets te weinig "slangekoppen" in de hogere regionen waardoor het spel vaak snel voorbij is...


Dit is een hele leuke, voor mensen die tegelijk hun kennis van het Engels willen testen.


Deze versie heb ik uitgeprint en in een plastic hoesje gedaan. Handig als de jongste zwemles heeft en wij moeten wachten! Het trekt behoorlijk veel toeschouwers als de oudste en ik een potje spelen...!


Leuk idee voor een verjaarspartijtje: levende Snakes and Ladders! Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt me leuk!

En een uitdaging om het zelf te maken (enkele lakens aan elkaar maken, textielverf...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten