zondag 5 juni 2005

Plantjes, Chinees en goede muziek

Zaterdag had ik een geweldig dagje uit! Ik was in Ede en bezocht daar met een aantal mensen van "mijn" tuinmaillijst kwekerij Hessenhof. Iedereen die ook maar enigszins geinteresseerd is in plantjes en tuinieren moet daar absoluut eens heen! We zagen een paar keer dat een bus er stopte en een, letterlijk, buslading vol mensen de kwekerij bezochten. Uit Nederland en uit Duitsland.

Na deze meeting ging ik naar huis toe. Onderweg sloeg de honger toch toe en besloot ik in Barneveld een Chinees te zoeken.

Ik vond een klein restaurantje (vraag me geen naam, maar het was tegenover een bouwlokatie), dat volledig was uitgestorven. Vreemd, ik had gedacht dat het op zaterdagavond wel druk zou zijn. Maar ik was de enige.

Het was er goedkoop, het interieur was enigszins sleets, en de vissen in het enorme aquarium voelden zich niet echt senang volgens mij, maar het eten was onverwacht geweldig (zelden zo'n knapperige babi panggang gegeten!) en de bediening prima (een jong meisje).

In het restaurant zaten een paar jongens, ik denk dat zij voor het restaurant werkten. Ze hadden niets te doen. Het waren keurige knullen, die een heel boeiende discussie voerden over economietheorieën. Nou heb ik nooit economie gehad, maar het was dermate boeiend, dat ik werkelijk baalde toen ze werden weggeroepen (ook al was het om mijn bubbelwater te halen😉).

Toen ik mijn bubbelwater kreeg, vroeg ik het meisje, wat voor muziek ze op hadden staan. Het was een CD, dat was duidelijk. En niet de beruchte jengelende Chinese muziek (ik ben dol op etnische muziek, maar Chinees spreekt me niet echt aan), maar iets dat me deed denken aan U2 en Fischer Z.

Ze vroeg het aan de jongens, en die riepen "Coldplay"! Ik dacht al zoiets! Ik kende de band al van "Clocks", en ik moet bekennen dat deze muziek me ook behoorlijk aansprak.

Fijn uitje, ik had een heel mooi dinertje, die zaterdagavond, voor weinig geld, en ik heb gesmuld van de discussie tussen de jongens, genoten van de bami met fu yung hai en babi panggang, en als toetje geluisterd naar een verrukkelijk stuk muziek! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten