dinsdag 1 maart 2011

Verrukkelijk kattengejank

Ze komen uit Noorwegen, zien eruit als de malle zussen van K3, missen elke vorm van diva-uitstraling en slagen erin tegelijkertijd glockenspiel (soort metalen xylofoontje), accordeon en mondharmonica te spelen.
Zowel in muziek als in kledingstijl zijn ze heel creatief. En ook hun videoclipjes zijn heel grappig:


Op hun (enige) cd staat een mengseltje van pop, balkanmuziek, hoempa, ballads, een vleugje Gruppo Sportivo, ouderwetse cartoonmuziek en nog veel meer. De dames beheersen meerdere instrumenten en wisselen die ook onderling uit. Inclusief een knoeperd van een balalaika waar een grappige kattenkop op is geschilderd!



Daarnaast zingen ze allemaal bijzonder goed.
Alle vier hebben een muzikale scholing achter de rug. En als je verder luistert dan alleen de grapjes, het tempo, de vlotte loopjes en meezingbare refreinen merk je vanzelf dat het eigenlijk razend knap is…!
Ik hoorde de groep voor het eerst enkele weken geleden op de radio en heb hun cd gedownload. En ik was meteen voor de bijl. Dit was helemaal mijn stijl, dit is een band waar ik zelf wel in zou willen spelen…! ;-) Inmiddels heb ik ook wat video’s gezien van concerten en gemerkt dat ze ook live erg goed zijn.
En toen opeens ontdekte ik dat ze eind april in Utrecht speelden. En tot mijn stomme verbijstering bleek een ticket niet meer te kosten dan 14 euro!!!!!
Het kaartje heb ik inmiddels op zak (gaat allemaal via internet, mail en de printer) en ik heb er zo’n zin in... Ik ga ontzettend genieten van vier geweldig getalenteerde vrouwen met ook nog eens een ontzettend leuke uitstraling en een goed gevoel voor humor!
En de kans dat ik dit mee zal brullen zit er dik in ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten