zaterdag 24 november 2012

Mooi!

Scroll naar beneden voor een Engelse vertaling.

 Jeg oppdaget plutselig at jeg hadde fått endel spørsmål om hvordan jeg laget blondelykten min.
-Så her kommer en mer detaljert forklaring:
Jeg har brukt:
Gamle blondebrikker/heklebrikker
ballong
tapetlim


 Det er litt sølete å holde på med, så det er lurt å bruke et underlag.
Først dyppet jeg blondebrikkene i limet, slik at de ble gjennomtrukket av lim, og klistret de til ballongen. 
Her har jeg brukt fem blonder. Fire rundt og en under.
Jeg lot de overlappe litt, men tror kanskje ikke det er nødvendig. Det blir nok penere uten, ihvertfall.
Så knyttet jeg en snor til ballongen, og hang den opp til tørk.
Blondene jeg brukte var ganske kraftige, så de trenge omtrent et døgn på å tørke.
Da de var tørre stakk jeg hull på ballongen, og vips:



I discovered that I had received quite a few questions about my lace candleholder, and here is a more detailed description of how you make it.
You need:
Old crochet doilies
A balloon
Wallpaper glue
Soke the doilies in the glue, and stick them on the balloon. 
I used five doilies.
Let the doilies overlap a little bit.
Hang the balloon to dry.
My doilies are quite thick, and needed at least a day to dry.
When its dry you prick the balloon, and voila - you have a beautiful candleholder:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten