woensdag 11 augustus 2010

Parijs

Van 18-22 juli hebben we (zonen van 12 en toen zo goed als 15 jaar oud) in Parijs gezeten, in een appartementje aan de rand van Montmartre. Voor de jongens was het de 2e keer Parijs en de 1e keer in het appartementje, voor mij de 3e keer Parijs en de 2e keer appartementje.We hebben ons weer niet verveeld! Veel gewandeld, veel gezien!

We kwamen per auto (want er zat een garage bij) begin van de middag aan bij het appartementje. Van tevoren had ik uitgezocht dat er een soort vogeltjesmarkt was op Île de la Cité, en de jongens hadden daar wel oren naar! Vooral oudste, die zijn caviaatjes best wel miste…Voor mij was het wel even slikken. Die diertjes zaten daar niet altijd even diervriendelijk en ik hoop echt dat ze snel een goed baasje vinden. Het ziet er schattig uit, hoor, een kist vol babykonijnen, maar ik zag ook de twee bange cavia’s die zich in een hoekje probeerden te verschuilen…


Oudste bleek echter een echte caviafluisteraar te zijn…! Met veel geduld wist hij de diertjes wat minder bang te krijgen, en ze begonnen zelfs een beetje te babbelen! Het was bijna onmogelijk om hem van ze weg te krijgen, en ik heb hem verteld dat ze zéker snel een nieuw baasje zouden vinden. Ik hoop dat ik gelijk heb, het zijn al volwassen cavia’s en eentje was volgens mij erg zwanger… En caafjes zijn leuke, sociale diertjes, die echt een goed huisje verdienen!
We hebben ook Centre Pompidou bezocht, het museum voor moderne kunst. Vooral de jongens hadden er gemengde gevoelens bij, maar jongste vond toch wel wat dingen die hij interessant vond. Zoals deze racebaan!Gelukkig is Centre Pompidou voorzien van een uitwendig doorzichtig buizenstelsel waar je ook doorheen kan lopen. En als je op de bovenste verdieping staat, heb je een prachtig uitzicht! Zoals hier op de Sacre Coeur. En het is ook heel leuk om de daken en dakterrassen te kunnen zien…!)
Daarna bezochten we het nabijgelegen plein met de vrolijke beelden. Daar wilden we picknicken met knakworstjes en brood van de buurtsuper, maar… Neem nooit, echt NOOIT goedkoop brood uit een supermarkt! Investeer liever wat extra geld in goed, voedzaam brood (pain complet voor de bruinbroodliefhebbers) van de echte bakker (boulanger)! Gelukkig waren de duiven wel blij met onze miskoop…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten