woensdag 18 april 2012

De laatste cadeaubonnen uitgegeven

Omdat ik ook nog cadeaubonnen had van tuincentra die niet in mijn nieuwe woonplaats staan, en ik maandag nog in mijn oude woonplaats moest zijn waar die tuincentra wél staan…! 😉

Helaas bleek ik na afloop een parkeerbon te hebben… Damn! Oh ja, Almere Buiten doet tegenwoordig ook aan betaald parkeren… Bah! Zonde, want de aankoop die ik daar deed met de zuinig gespaarde bonnen was even groot als de boete…

Mind you, ik heb 16 jaar in Almere gewoond zonder bonnen, en uitgerekend op de laatste dag dat ik er woon ben ik de pineut…

Goed. Gebeurd is gebeurd, volgende keer nog beter opletten.

Ik heb een heel leuke oogst aan plantjes! Dankzij het jarenlang opsparen van cadeaubonnen (tip: let erop of er geen uiterste datum op staat! Dit is gelukkig niet zo met iris- of vvv-bonnen) kon ik leuk inslaan!
  • cotoneaster dammeri (voor de voortuin, kruipstruikje met rode besjes)
  • acer palmatum shaina  (esdoorn met rood ingesneden blad, voor de voortuin)
  • ajuga reptans Burgundy (kruipertje met bont blad en blauwe bloemetjes)
  • delphinium Blue Bird (een grote blauwe ridderspoor)
  • campanula poscharskyana (kruipertje met blauwe klokjes)
  • centranthus ruber coccineum (karmijnrode kleine bloemen)
  • aster dumosus Jenny en Marie Ballard (herfstaster)
  • astrantia carniolica (“Zeeuws knopje”)
  • campanula gl. alba (kluwenklokje)
  • campanual cochlearii (klokje)
  • hypericum polyphyllum (klein geel struikje, voortuin)
  • phlox paniculata Tenor (rode floxen)
  • campanula persicifolia Alba (wit perzikklokje)
  • psysostegia virginia (“scharnierbloem”, lila bloemen die je kan buigen aan de stengel)
  • aster dumosus Prof.Kippenberg (herfstaster)
  • astilbe arendsii astary white (“geitenbaard”, ik wil hier ook de roze en rode van maar die waren er niet)
  • rosa Graham Thomas en Abraham Darby (eindelijk gevonden! Voor in de voortuin, twee enorme rozenstruiken met fantastisch mooie gele en abrikooskleurige bloemen, bloeit goed door en ruikt goddelijk!)
  • houttuynia cordata chameleon (voortuin, laagblijvend struikje met driekleurig blad)
  • acer palatum Atropurpureum (rode esdoorn voor de achtertuin)
  • physalis alkekengi franchetti (oranje lampionnetje voor de voortuin, matcht geweldig met de houttuynia, en de vrouwenmantel die ik al had)
  • melissa officinalis (citroenmelisse)
  • buddleja davidii Nanho Blue (laagblijvende vlinderstruik voor de voortuin)
  • acer palmatum dissectum (diep ingesneden blad, struik voor bij de rode esdoorn; mijn wens is nog de Orange Princess voor mooi blad-effect)
  • leucothoe Rainbow (klein struikje met bontgekleurd blad, nog nooit eerder gezien, maar het was goedkoop en zag er leuk uit)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten