donderdag 12 april 2012

We gaan beginnen!

Vandaag ben ik echt begonnen! Ik heb drie gaten gegraven voor de duofruitboopjes die al enkele weken stonden te wachten. Het gaat om
  • kers Hedelfinger/Dubbele Meikers
  • pruim Opal/Reine-Claude d’Oullins
  • appel Elstar/Golden Delicious
Ook heb ik een pitloze druif (Glenora) maar die moet nog even wachten tot het rozenpoortje en de witte aalbes White Pearl (de rode Jr.v.Tets is telkens uitverkocht, komt nog wel). En ik zoek nog een doornloze kruisbes…!
Toen de tuin eerder deze week gefreesd (gefreest?) werd, viel me al op hoe tam de merels hier zijn. Ze vliegen niet weg als je in de tuin bezig bent en gaan onverstoord door met wormpjes pikken. Of aan de oude appel snoepen die ik had neergelegd!
Tijdens het planten van de fruitboompjes konden ze ook niet wachten tot ik klaar was en vlogen ze niet weg toen ik heen en weer liep. Ik ben er van overtuigd dat er flink genesteld wordt in de omgeving!
Verder heb ik vandaag gekocht:
  • Alchemilla mollis
  • Artisjok
  • Bieslook
  • Corylopsis Pauciflora
  • Echinacea purpurea
  • Echinacea purp. Primadonna White
  • Hedera colchica Arborescens
  • Kamille
  • Kerrieplant
  • Knoflookbieslook
  • Koreander
  • Lavandula off.
  • Lavas
  • Leucanthemum Silver Princess
  • Marokkaanse munt
  • Oregano
  • Peterselie
  • Pieris Forest Flame
  • Primula denticulata Alba
  • Primula denticulata Cashmiriana
  • Primula denticulata Rubin
  • Rabarber
  • Rosa Hyde Park (Henrietta Barnett?)
  • Rosa Kimono
  • Rosa Sebastian Kneipp
  • Rosa Winchester Cathedral
  • Rozemarijn
  • Salie
  • Salvia nemorosa Blaukonigin
  • Salvia nemorosa Ostfriesland
  • Sedum spectabile Brillant
  • Selderij
Voorlopig dus nog wel e.e.a. te doen: planten!
Een paar rozen, de alchemille en de salvia gaan in de voortuin. Het vage plan is om daar oranje/gele/blauwe/paarse tinten te gebruiken en achter roze/wit. Ook de colylopsis (schijnhazelaar), pieris en struikklimop komen daar.
De kruiden gaan in bakken op de etagère (sp).
Nu sparen voor laagblijvende acers met mooie bladerkleuren! O.a. de atropurpurea, maar ik heb meer mooie gezien. Dat wordt nog een luxeprobleem om te kiezen…!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten