donderdag 12 april 2012

Tuinblog

Ik heb in het verleden vaker een tuin gehad. Van 2005 tot 2012 heb ik op een flat gewoond en heb in die tijd het tuinieren enorm gemist. Daarom huurde ik een volkstuin in Almere, maar in 2011 heb ik die opgezegd wegens terugkerende diefstal en vandalisme, iets waar meer medetuinierders problemen mee hadden… Maar ik heb veel geleerd en dat neemt niemand me meer af!

Wat was ik blij toen ik in februari 2012 eindelijk  een grotere woning mét tuin kreeg toegewezen in Dronten! De tuin werd vrijwel volkomen leeg opgeleverd, zodat ik letterlijk van de bodem af opnieuw kon beginnen. En ik hoop dat ik nog veel jaren van deze tuin mag genieten!

Deze blog zal een verslag worden van het opbouwen van mijn voor- en achtertuin. De voortuin (west) is ruwweg 4 x 4 m plus 1 x 4 m (en daartussen de entree), de achtertuin (oost) heeft een eenvoudig terras van ca. 3,5  breed x 5 m lang tegen het huis, en is zelf ca. 6 m breed x 9 m lang (incl. tegelpaadje van 1 m breed).

De grond is klei met een zandige toplaag (er heeft een terras gelegen).

De enige beplanting toen ik hier kwam wonen was een verwilderde ligusterhaag in de voortuin, waar van alles doorheen groeit, o.a. hulst, mogelijk guldenroede, en in ieder geval (tja, waar niet…) zevenblad. De haag is inmiddels weer terug naar de oorspronkelijke hoogte van ca. 1/2 meter gesnoeid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten