woensdag 25 april 2012

Hortensia's

Ik heb vorige week bij de Aldi 3 mooie hortensia’s weggehaald voor weinig geld. Flinke struiken met halfsteriele bloemen!
Gisteren zag ik bij de Deen een eveneens halfsteriele hortensia, wit met een roze randje. Ik zoek nog een witte met een blauw hartje, daar heb ik ooit eens een foto van gemaakt in Drenthe.
De regen van de afgelopen tijd is een zegen voor de tuin! Alles slaat goed aan volgens mij, en als het de komende dagen wat minder fris wordt zal het wel gaan groeien. Want groeien gebeurt momenteel niet echt. De paardenkastanjes voor en achter het huis willen maar niet in bloei schieten, bijvoorbeeld.
Half mei zal er een hek aan de achterkant van de achtertuin worden geplaatst. Nee, geen schutting, ik heb helemaal niks met planken. Gewoon gaas met palen, en privacy van rietmatten, ik laat er klimplanten tegen groeien (o.a. de klimhortensia, denk dat die bij de schuur toch teveel ruimte inneemt van het voetpad erlangs).
En dan ga ik zo langzamerhand eens werk maken van mijn rozenboogje. Ik heb even lopen peinzen over de juiste lokatie, maar hij komt middenin de tuin. Als “entree” van mijn mini-zithoekje op het zonnigste plekje in de tuin…! 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten