maandag 3 september 2012

Bollen, bollen,bollen!

Gisteren kreeg ik de tip dat de Lidl bollen verkocht! Nou was ik vandaag toevallig in de buurt van een Lidl, en ik ben deze week jarig en weet dat er daarom sponsoring onderweg is, dus ging ik eens kijken…
Nou, ik ben niet teleurgesteld, volgend voorjaar zitten we dik in de bollen! En dit weekend heb ik wat te doen: een verdeling maken voor de voor- en achtertuin (wordt waarschijnlijk 50/50 op de hyacinthen na) en ze een plekkie geven…!
Een zakje bollen kost er 1,49, en er was variatie genoeg!
Zoolief scoorde een zakje met 12 Orange Emperor-tulpen voor mijn verjaardag (echt leuke cadeautjes voor pubers met een eeuwige kramp in de portemonnee!). En zelf nam ik een voorschot op de verwachte verjaardagssponsoring met:
– (2x) 30 crocus tommasinianus Barr’s Purple (paars)
– 7 gemengde hyacinthen (voor langs het pad naar de voordeur, ik weet van vroeger dat je tegen de geur kan leunen als het lentezonnetje er op straalt!)
– 7 hyacinth Pink Pearl (roze)
– 12 botanische tulpenmix (bloeien vroeg)
– 12 tulpen Yokohama (geel, enkele vroege)
– 25 anemone De Caen
– 12 tulpen gemengde dubbele (en volgens mij ook vroege)
– 10 narcis Fortune (gele narcis met iets donkerder trompetje)
– 40 blauwe druifjes (muscari armeniacum)
– (2x) crocus chrysanthus Romance (kleine gele krokusjes)
– 10 narcissus Dutch Master (gele narcis)
– 10 gemengde narcissen
– 20 iris hollandica mix
– 7 hyacinthus Delft Blue (blauwe hyacint)
– 20 anemone blanda gemengd (vroege voorjaarsanemoontjes)
– 12 tulipa Van Eijk (roze Darwin-tulp)
– 12 tulipa Red Riding Hood (heel vroeg rood tulpje met gestreept blad)
– 12 gemengde Darwintulpen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten