zaterdag 3 augustus 2013

Verslag van een dag naar Keulen...

9:54 - Weer op weg van Amsterdam naar Keulen. Trein vertrok iets later wegens storing. Vanwege werkzaamheden (wist ik van tevoren) ga ik over Venlo. Hoor ik net dat de boel daar plat ligt wegens een lekkende wagon en dat er zeker een uur vertraging is! Het zal ook eens meezitten

10:55 - Ja, het is een klucht. ICE is uitgevallen. Ik zit nu in den Bosch, om 12:11 vertrekt hopelijk de trein naar Arnhem en daar stap ik op de trein naar Keulen. Om (als het mee zit!) 2 uur later dan geboekt aan te komen. Gelukkig betaalt mijn opdrachtgever de (dure) tickets. Zonder internet op de telefoon had ik niet eens geweten dat de trein was uitgevallen! Gelukkig is het mijn werk hier een rapportage over te maken, hahaha!

11:03 -Update. De chaos is nog erger dan vorige week. Trein is uitgevallen, géén communicatie hierover, enfin, vertraging van 2 uur is al een feit. Weer geen stadswandeling Keulen... maar als het niet nog erger wordt heb ik wel meer tijd dan vorige week en dat betekent genoeg tijd voor de Dom!
Nu ben ik even gestrand in Den Bosch. Straks verder via Arnhem. Tenzij ook dat op het laatste moment verandert
Je weet maar nooit met de NS...!
Ik zie het nog steeds als een avontuur, maar hoop wel dat mijn volgende reis, naar Breda met de Fyra, minder chaotisch is
PS koop nooit koffie bij de Burgerking... wat een bocht!

12:28 - ...ik rij weer! Op weg naar Arnhem vanuit een zeer chaotisch Den Bosch. Wat een zooitje... Als ik met vertraging in Arnhem kom, zal ik de reis helaas af moeten breken anders kom ik niet eens meer thuis.

13:14 - Jaaa! Arnhem bereikt, en op tijd! Nu het laatste stukje van de reis... En dan ben ik er uiteindelijk wel 2 uur te laat, maar altijd nog 2 uur eerder dan vorige week (maar toen had ik ook later geboekt ).

13:48 - ...en weer vertraging...

14:11 - Nou, ik hoor terwijl we Arnhem uitrijden dat het nog de vraag is of ik vanavond wel terug kan...!
We rijden. Geen idee of ik vanavond terug kan, maar ik heb nu toch al een houding van bekijk het maar  Ik hoorde namelijk net NA vertrek dat er mogelijk geen treinen meer terug gaan...

Enne, ja, het is slapstick :-P maar ik had het in Arnhem wel even gehad :-\ ;-)

20:51 - Het is gelukt! Zo chaotisch als de heenreis was, zo soepel gaat de terugreis! Maandag nog een keer naar Breda en dan is het voorlopig schluss ;-) maar toch leuk om mee te mogen maken!

Ondanks de chaos en de vertraging toch nog lekker kunnen spazieren in Keulen! Langs de Rijn gelopen, in de Dom gekeken, het is er wel een gekkenhuis maar ook heel bruisend. En waarschijnlijk een ideaal oord voor vrijgezellenfeestje want er waren er, ik overdrijf niet, tientallen!
Nu weer terug naar Amsterdam, dan de trein naar Almere en dan nog een stuk met de auto, want zo laat komen er geen treinen meer in Dronten.
De terugreis gaat overigens wel soepel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten