zaterdag 6 februari 2016

Erfenis

Hier ben ik me toch een boel superblij mee...!
Mijn oom (broer van mijn moeder) had al een eeuwigheid een map met oude schilderstudies van hun tante (jaren geleden op hoge leeftijd overleden) in bezit, maar had er niks mee.
Hij vroeg of mijn moeder er iets mee kon.
Nee, zei mijn moeder, maar misschien kan Marijke er wat mee (immers, Marijke heeft dezelfde enigszins excentrieke trekjes en interesses als wijlen tante Aartje, plus haar creatieve genen ).
Enkele weken geleden belde mijn moeder me daarover. Ze beschreef de map met studies en ik wist meteen: dit was volksschilderkunst, zoals dat in de jaren zeventig en tachtig opeens zwaar in de mode raakte. Tante Aartje was daar toen fanatiek mee bezig en ik vond dat prachtig, ik heb jaren later ook de kringloopwinkels afgeschuimd voor de boeken die in die jaren uitkwamen - met succes ).
Ja, die studies wil ik gráág hebben, zei ik.
En vandaag heb ik ze gekregen...En ik ben er zo ontieglijk blij mee!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten