dinsdag 9 februari 2016

Update van het cavenfront

Foto is wat vaag, want uitsnede van een grotere foto
Zo trof ik vanmorgen de caviakooi aan. Met drie bedelende dames, en het kleine hokje dwars door de kooi geslingerd. Stelletje hooligans!
Dit gebeurt wel vaker de laatste tijd. Gebeurt tijdens het rondrennen in de kooi. Ik heb zelfs het idee dat ze het soms expres doen. Bij wijze van spelen. En dan stomverbaasd er omheen lopen, soms zelf proberen het weer rechtop te zetten
En ja, die caviakaraktertjes Die blijven me boeien!
Die Janneke leek me altijd zo'n lief, vriendelijk, enigszins afstandelijk caafje, maar begint heel krengerige trekjes te krijgen. Zij wil niet sámen, maar alléén uit een bakje eten. Ze wordt niet agressief of zo, dat zit niet in haar, maar ze duwt haar concurrente gewoon opzij.
Als ik groente in de kooi doe, zoals worteltjes of witlofblaadjes, is Lotje altijd haantje de voorste. Maar zodra die het te pakken heeft, is daar Janneke die het uit haar bekkie trekt en meteen ervandoor gaat en in het kleine huisje schiet, waar slechts 1 cavia in past zodat niemand het van haar terug kan pikken.
Ook vindt ze het helemaal geen probleem groentetjes van Chica te jatten. De Grande Dame, anders toch geen watje, laat zich elke keer volkomen overbluffen door deze gauwdievegge
Gelukkig is er groente genoeg dus niemand komt tekort en ik moet stiekem wel lachten om de zwarte haaibaai met haar rode buik
...en dan is het nu tijd om de kooi te verschonen want lieve help, wat maken de dames er toch weer een troep van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten