zondag 7 februari 2016

Iggy Pop, die zegt dat zijn energie beperkter is dan voorheen...
Ja, de beste man is 68, maar toch...

Iggy Pop stopt mogelijk met maken albums


Iggy Pop denk dat het album Post Pop Depression, dat hij heeft opgenomen met zanger van Queens of the Stone Age Josh Homme, zijn laatste zal zijn.

"Het voelt alsof ik hierna afsluit. Dat is een gevoel dat ik van binnen heb", aldus de 68-jarige zanger in een interview met Vice.

"Als je een heel album wilt maken, dan moet je ook echt je ziel en zaligheid erin storten. Die energie is op dit moment beperkter dan voorheen", zegt hij.

De zanger, die onder andere bekend werd met nummers als Lust for Life en The Passenger zegt dat hij zichzelf meer in een faciliterende rol ziet om andere artiesten bij elkaar te brengen. "Ik ben een soort fan. Ik hou ervan om in de buurt van artiesten te zijn en ik hou ervan om in bandjes te spelen."

Het album Post Pop Depression komt waarschijnlijk in maart uit. Naast Pop en Homme, spelen ook Matt Helders (Arctic Monkeys), Dean Fertita (Dead Weather, Queens of the Stone Age), Troy van Leeuwen (Queens of the Stone Age) en Matt Sweeney (Chavez) mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten