zondag 20 juli 2014

Explosie

Opeens een klap en geraas in mijn schuur! Help! Wat was dat?
Ik ga kijken, doe de deur open, zie een mist van stof, de fietsen liggen omver... Chaos!
Als ik het opruim zie ik al gauw wat er is gebeurd. Waarschijnlijk door de hitte (plat dak...) is de voorband van de fiets van oudste ONTPLOFT...
Schade valt verder mee, maar dat wordt dus fietsenmaker. Oh, en mijn fietspomp is ook net stuk...

Ondertussen zat ik ook met een penetrante lucht in de bijkeuken...

Elke dag leg ik een pakje Smuldier (ingevroren vers vlees voor de hond en kat) op de deksel van de vriezer om te ontdooien. Als het een beetje zacht begint te worden leg ik het in de koelkast zodat het niet te hard meer gaat.

"Iemand" (en dat kan iedereen zijn) heeft afgelopen week de klep van de vriezer open gegooid zonder zich vervolgens te bekommeren over het raadsel waar opeens dat pakje Smuldier is gebleven... Met als gevolg dat dat weer tot leven was gekomen.

Miste ik dat pakje dan niet? Ik (hersenschemer) heb waarschijnlijk gedacht: "Oh, ik ben de Smuldier vergeten, gauw even een pakje neerleggen!" (gebeurt me wel vaker dat ik het vergeet).

Inmiddels zag het zwart van de strontvliegen in de bijkeuken en ging ik over mijn nek van de ruft... Ik keek overal of er niet ergens een per ongeluk vergeten boodschap lag, of een dode muis of zo, en ook maar eens áchter de vriezer gekeken. Wat ik daar aantrof maakte me niet blij...

Horror in een plastic pakje!

Inmiddels heb ik de boel grondig schoongesopt. The return of the living dead stevig verpakt weggegooid met een scheut antivliegenspul (sorry, Greenpeace). Bijkeukendeur naar buiten wagenwijd open en naar de keuken hermetisch dicht. Ik geloof dat ik het avondeten vanavond maar even oversla!

Op naar de volgende uitdaging...! :) (Deze mag minder knallen of stinken)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten