maandag 14 juli 2014

Waar is Gert-Jan?

Dit jaar is het volgens mij alweer 25 jaar geleden dat hij als een mesjoggene de Alpe d'Huez optrapte. Hoe is het nu met hem?
Gert-Jan Theunisse mag nooit meer intensief sporten: 'Daar heb ik het heel moeilijk mee'

BERGHEM - Gert-Jan Theunisse uit Berghem mag nooit meer intensief sporten. De 51-jarige oud-wielrenner overleefde tientallen hartaanvallen en leeft met een pacemaker.

"Zonder dat apparaat was ik dood geweest", vertelt Theunisse woensdag aan Omroep Brabant. De oud-wielrenner had langere tijd last van pijn op de borst en viel regelmatig flauw. "Het werd steeds erger. Eerst gebeurde het een keer per maand, toen drie keer in de week en op een bepaald moment iedere dag. Toen het tien keer per dag mis ging, heb ik medische hulp gezocht."

Intensive care
Theunisse kwam op de intensive care te liggen. "Het was kantje boord." Dankzij de pacemaker leeft de Brabander nog. Maar hij mag dus nooit meer sporten. En sport is zijn lust en zijn leven. "Ik heb het daar emotioneel heel moeilijk mee. Ik heb met sport mijn brood verdiend en dat kan nu niet meer. Laat ik het zo zeggen: deze situatie valt voor mij niet mee."

De oud-coureur houdt zich er aan, want anders is het voor hem afgelopen. Van de doktoren hoorde hij dat zijn hart veel te lang en hard is doorgegroeid. "Dat komt door mijn topsportcarrière." Daar betaalt Theunisse dus nu de tol van.

Winst op Alpe d'Huez
De wielrenner won in 1989 in de Tour de France de befaamde rit naar Alpe d'Huez. Hij veroverde in hetzelfde jaar ook de bolletjestrui.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten