vrijdag 4 december 2015

Goeie ouwe radio...

Och, wat een jeugdsentiment, die oude bakken met kattenoog, waarmee je kon zien of je ze wel goed had afgestemd!

Als klein kind was ik al "radio-freak". Mijn vader wist altijd wel tweedehandsjes te regelen (net als cassetterecordertjes om het op te nemen).

Wat heb ik veel geleerd van deze radio's. Hilversum, de zeezenders (met name Mi Amigo), BBC1 (als het atmosferisch mogelijk was - inclusief een interview met Queen op Tweede Kerstdag 1977)... Dankzij deze radio's ontwikkelde ik mijn muzieksmaak.

Ik word altijd weer heel blij en gelukkig als ik zo'n mooi apparaat zie, van hout met hoogglanslak, een luxe laag textiel over de speakers, de plaatsnamen op de display (en dan stiekem die trots voelen omdat je in Hilversum woonde), de lampjes en vooral het magische kattenoog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten