woensdag 27 januari 2016

Beestenbende

Verontwaardiging onder het cavenvolk.
Omdat het niet elke dag feest is, wissel ik de caviamuesli (waar ze de lekkertjes natuurlijk meteen uit vissen) af en toe af met gewone brokjes, waar alles al in zit, maar waar je dus niet de lekkertjes uit kunt vissen.
Vandaag was zo'n dag. De dames waren not amused, maar kozen uiteindelijk toch maar eieren, sorry, brokjes voor hun geld.
Been is van mij. De rest is denk ik bekend.
Sjim heeft sinds gisteren andere brokjes waar hij niet goed op reageert  Gisteren ging hij over zijn nek, en tot mijn huivering vrat Chico het meteen op, brrr...
Omdat zijn andere voer er wel in bleef maakte ik me niet ongerust, al hou ik het natuurlijk wel in de gaten. Overdag ging het goed, en net heb ik hem zijn droge brokjes weer gegeven.
En ja, hoor... Net heeft Sjim zijn nieuwe brokjes weer gehad, en een half uur later begon hij weer te kokken.
Chico blijkt een snelle leerling, hij rende meteen kwispelend naar de arme kat toe om het op te vangen!
Voordeel: het smerigste deel van het opruimen blijft me bespaard.
Nadeel: zonde van de net aangeschafte zak brokken  maar morgen komt er toch wat anders in huis, want Sjim is me toch belangrijker!
Over Sjim maak ik me verder geen zorgen, want het is duidelijk gerelateerd aan deze brokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten