zaterdag 23 januari 2016

Priorij Emmaus gaat sluiten

Ach...

En dan lees je dat Priorij Emmaus gaat sluiten.

Deze week is het vier jaar geleden dat ik daar een weekend op retraite ging. Gewapend met een boek vol zentanglevoorbeelden, een camera en een tekenpen trok ik me een weekend terug in het gastvrije klooster. De maaltijden deelde ik met een groep vrouwen uit Friesland die daar toevallig ook een weekend waren.

Tussendoor bezocht ik enkele gebeden en de kerkdienst. Liet me meeslepen door de stemmen van de al bejaarde zusters.

Van mijn voornemen om te wandelen kwam wegens afschuwelijk slecht weer weinig terecht, helaas. Maar verder was het een heerlijk weekend, waarin ik echt helemaal tot rust kwam.
Nog vaak heb ik gedacht: ik moet dit nog eens doen. Mezelf een weekend lang afsnijden van de rest van de wereld. Het is er niet van gekomen en het zal er ook niet meer van komen, helaas.
Bedankt, lieve, lieve zusters, door wie ik vier jaar geleden zo lief ben ontvangen, heerlijk heb gegeten, regelmatig een pot koffie voor mijn deur vond met een koekje erbij, en me zo dichtbij Onzelieveheer kon voelen ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten