zaterdag 30 januari 2016

Plastic tasjes

Ik lees nogal veel reacties rondom de niet-meer-gratis plastic tasjes. Dat levert problemen en vragen op. Bijvoorbeeld bij de Chinees. Of een gebrek aan alternatief. Of het feit dat je sowieso ontzettend veel plastic afval hebt van je boodschappen. Vanwege de verpakkingen.
Maar goed, het is nou eenmaal zo en niet anders. En dan kun je wel mopperen, maar je kunt ook proberen zelf voor tasjes te zorgen.
Ik heb de tip gekregen te investeren in Zeemantasjes. Dat zijn polyester boodschappentassen die je piepklein en heel makkelijk kunt opvouwen en in een buideltje kunt proppen als je ze niet gebruikt. Neemt weinig plaats in in opgevouwen staat, maar er kan heel veel in.
Ze kosten een euro en als ze vuil of versleten zijn mag je ze inruilen voor een nieuwe. Zowel in blauw als geel te koop. En ze zijn steviger dan ik verwachtte!
Ik heb er vier. En ik heb er al ontzettend veel plezier van gehad!
Eén of twee in de handtas, en verder altijd in mijn fietstassen. Oh, en een rol pedaalemmerzakken-met-handvatten in de handtas. Altijd handig als je iets wilt inpakken dat kan lekken, als doggybag, als zadelbeschermer als het regent of wat dan ook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten