donderdag 23 september 2004

André Hazes overleden

Ik ben geen grote fan van André Hazes, en zijn smartlappen irriteren me soms mateloos. Toch was het even schrikken toen ik hoorde dat hij overleden was, nog maar 53 jaar oud.

Een verrassing was het niet. Zijn gezondheid was niet best (en ik vermoed dat zijn drankgebruik daar een rol in speelde). Hij had recentelijk concerten afgezegd omdat zijn gehoor slecht was. En tijdens een optreden bij Barend en Van Dorp (n.a.v. het recente EK voetbal) zong hij zo erbarmelijk slecht dat ik al het ergste vermoedde.

Geen verrassing. Wel een schok.

Hazes heeft ook nummers gemaakt die me wel konden bekoren (blues, jazzy dingen, en niet te vergeten het duet "De Fles" met Herman Brood). Hij was méér dan een smartlappenzanger!
Daarnaast was het een charismatische persoonlijkheid. Zenuwelijer van de bovenste plank, humoristisch, een leven dat zo verfilmd kan worden (naast de bekende documentaire).

André, het ga je goed, en doe Herman Brood de groeten in de Grote Hemelse Kroeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten