woensdag 8 september 2004

Prietpraat


Jongste (6) ging met me mee naar de stad, we moesten een openbare lift in die weer eens volgepiest en smerig was. 
"Nergens aankomen" waarschuwde ik, en we waren blij eruit te zijn! 
"Waarom doen de mensen dat?" vroeg jongste. 
"Dat zijn meestal dronken mensen" antwoordde ik, nog nawalgend. 
"Zijn er dan piraten in de lift?" riep jongste enthousiast. (Hij is dol op piraten, die hebben een papegaai en drinken de hele dag rum... Maar toch wil hij geen piraat zijn want hij lust geen rum... Ik kan me niet herinneren dat hij ooit de kans heeft gehad het te proeven...!) 
 We liepen ook langs de dierenwinkel met een etalage met jonge hondjes (snik... zo zielig...) Een meisje van hoogstens 4 stond te kijken en riep verbaasd: "waar hebben ze die gevangen!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten