woensdag 25 mei 2005

Zdob si Zdub

De Moldavische (heee... kwam O-Zone daar ook niet vandaan?) Songfestival-sensatie Zdob si zdub (wat betekent dat in hemelsnaam!) viel afgelopen donderdag en zaterdag vooral op met "oma" die op de trommel sloeg. Oma was in werkelijkheid een 60-jarige vrouw, die tijdens een lokaal festival trommelde. Door Oma vergat menigeen dat deze groep eigenlijk een enorme bak herrie produceerde.

Maar wat een lekkere bak herrie!

Ik heb inmiddels een opname van het songfestival-liedje gevonden, en toen ik het (nu zonder beelden) afspeelde, viel me op dat het soms een héél hoog punkgehalte had...!

En dat vind ik een erg prettige ontdekking...!

Wie me rond 1990 had voorspeld dat een vrij populaire songfestival-kandidaat punkneigingen zou hebben, had ik heel hard uitgelachen, maar dat zou ik ook hebben gedaan als iemand me rond 1986 zou zeggen dat landen als Moldavië, Polen en voormalige Sovjetrepublieken zouden meedoen... Sterker nog: de sfeer zouden gaan bepalen...!

Eigenlijk is dat een belangrijke levensles: het loopt altijd anders dan je denkt...! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten