dinsdag 13 april 2004

Kantoor

Ooit heb ik als uitzendkracht op "kantoor" gewerkt. Wat was ik blij dat dat tijdelijk was! Die "kantoor-cultuur" beviel me niks. Flauwe humor, de ene cliché na de andere, starheid, elkaar in de gaten houden, werken met je ellebogen, likken naar boven en schoppen naar beneden... Ik had meelij met de mensen die veroordeeld waren tot hun 65e daar te moeten blijven, 5 dagen per week van half 9 tot 5 (en oh wee als je 15 seconden voor 5 al van je stoel opstond).

Kort daarna kwam "Debiteuren Crediteuren" op tv en ik was verrast: dit was zo bekend! Die eeuwige flauwe moppen en lollig bedoelde opmerkingen, de sloofse juffrouw Jannie, tot in bijna elk detail klopte het met mijn ervaringen! Gelukkig kon ik er hartelijk om lachen. En nee, Sinterklaas hebben we (gelukkig, denk ik) niet gezien ;-)

Vanavond komt er een nieuw soort Debiteuren Crediteuren. Het is Brits en heet The Office.
Verplicht kijken dus! En bedenk dat dit voor veel mensen bittere werkelijkheid is...!

(gelukkig zijn er ook veel jobs waar ik me wél thuis kan voelen! ;-) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten