dinsdag 27 april 2004

Tuinblog - gang van zaken

Wat is alles groen, groen, groen!!! Niet alleen het zevenblad, dat me al jaren op de rand van een tuin-burn-out brengt, maar ook de rest!
De sering zit dik in de knop, de eerste bloemen komen al uit.
De pasgeplante plantjes rond de vijver zijn bijna allemaal goed aangeslagen en doen het prima!
De blauwe regen, die eigenlijk niet van ons is maar van de buren, zit ook dik in de knop.
De hortensia, die vorig jaar kwijnde en die ik enkele weken geleden drastisch inkortte had ik eigenlijk opgegeven, maar opeens zie ik nieuwe scheuten uit de grond komen... Die zullen dit jaar niet bloeien, maar verjongen de struik wel op en manier die ik niet meer had verwacht.

Helaas wil de pasgeplante rabarber niet echt aanslaan. De gelijk geplante ijsbergsla weer wel! Eén van de 6 piepkleine plantjes heeft de geest gegeven, maar de andere 5 doen het prima!

De perzik is uitgebloeid, maar ik denk dat er vruchtjes zijn gemaakt! De kers en peer zijn bijna uitgebloeid, ik hou ze in de gaten! De appel is in volle bloei.
De pruim (net als de appel vorig jaar geplant) heeft weinig gebloeid, volgend jaar verwacht ik er meer van. Het is een Victoria, die schijnen knap rijk fruit te geven, ik laat hem nog maar een jaartje sudderen, dat komt wel goed.

De kruiden schieten boven de grond, alleen de selderij ben ik kwijt. Ik heb echter nieuwe geplant, van die 6-in-een-piepklein-potje voor een euro, en 12 peterselietjes van hetzelfde slag. Peterselie is eenjarig en knap lastig als je het vaak plukt, dus ik heb er meteen maar 12 van gekocht 

Het gebroken hartje raakt alweer uitgebloeid. Het blad zal in mei-juni afsterven, maar dat is niet erg, dan is er ruimte voor de tomaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten