maandag 19 april 2004

Tuinblog - bloesem!

Als ik dit schrijf, staat de peer in volle bloei.
Om "wisseljaren" te voorkomen is me aangeraden om teveel vruchtjes weg te halen. Als je die laat zitten, vreet dat kracht van het boompje, en krijg je het daaropvolgende jaar amper bloesem, laat staan peren...

De perzik is nu uitgebloeid, maar ik vraag me af of er vrucht is gezet...

De pruim (vorig jaar geplant) heeft 1 of 2 toefjes bloesem gegeven, daar verwacht ik dit jaar nog niks van. Komt wel, volgend jaar of zo!

De duo-appel (ook vorig jaar geplant) zit redelijk, maar niet royaal, in de knop, dieproze knoppen die witroze zullen gaan bloeien. Ik ben benieuwd...

En de mini-kers bloeit nu volop! De bloesem heeft zich geconcentreerd op 1 plekje rond de stam. Misschien levert dat een handjevol kersen op? Ik ben benieuwd, ook dit boompje is vorig jaar geplant...

Verder bloeien de diverse soorten bessen nu. De kruisbes zit nog in de knop.

De vijg laat hier en daar bobbeltjes zien, dat worden vruchtjes (bloeit een vijg niet?!?). Of deze bobbeltjes uiteindelijk rijpe vijgen gaan worden betwijfel ik. Zelfs in de topzomer van 2003 is dat niet gelukt. Maar ach, het blijft een grappig gezicht en doet denken aan vakanties in Frankrijk...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten