zaterdag 17 april 2004

Tuinblog - nog meer nieuwe vijverbewoners

De temperatuur van het vijverwater is inmiddels redelijk opgelopen, dus besloten we vandaag "the icing on the cake" te halen: VISJES!!!

Ik heb 3 shubunkins, 4 goudwindes en 1 zilverwinde, die zilverwinde had ik al maanden op het oog omdat dat het enige visje was, met wat goudvissen, dat het tuincentrum van vorig jaar had overgehouden. Ze hadden hem bij het restje goudvissen gezet en nu zat hij daar nog steeds, tussen de (nieuwe) goudvissen. En de afgelopen maanden heeft dat visje een apart plekje in mijn hart gekregen 😉

Vanmiddag de plechtige tewaterlating. Eerst de zak met inhoud geleidelijk laten wennen en na enkele uren mochten de visjes dan werkelijk de vijver in! Aanvankelijk waren ze erg gestressed, maar al snel gingen ze overal aan snuffelen, aten een hapje en voelden zich duidelijk prima!
De kikkerdril en -visjes laten ze met rust, ik heb echter zoveel dril en kikkervisjes dat ze dat nooit op kunnen ðŸ˜‰ en ze hebben inmiddels voer gehad (van Velda, vlokken, korrels en gedroogde garnaaltjes of zo) dat ze erg lekker vinden!

Helaas werd mijn ene kat helemaal gek toen hij de vissen zag... Ik heb vroeger ook zowel een vijver als katten gehad, en die katten staarden graag naar de vissen, maar niet zo geobsedeerd als deze kat... Ik heb stokken met draad om de vijver tegen de reiger, maar ik zie deze kat er voor aan om met draad en al de vijver in de springen en ik vrees dat die kat daar niet tegen kan, verstrikt in het draad, in het water...
Duimen maar, en tot die tijd mag hij alleen de tuin in als wij klaarstaan met een waterpistool of de tuinslang...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten