vrijdag 30 april 2004

Koninginnedag op tv

Al jaren gaat het gerucht rond dat met name "de prinsjes" stevig balen van elk jaar opnieuw verplicht koekhappen op lokatie, maar volgens mij heeft De Koninklijke Familie enorm genoten vandaag. Of ze deden goed alsof ;-)

Ik heb de beelden vanuit Groningen bij stukjes en beetjes gezien, live en in de herhalingen.
Ik zag:

- een prinses (mind you, a.s. koningin!) in spijkerjack! Maxima's kledingkeuze was spectaculair te noemen!
- prinsen (vooral de zonen van Margriet en Pieter) die het waanzinnig naar hun zin hadden, het kind in zich weer voelden opborrelen en volop meededen aan allerlei soms best enge stunts...
- schoondochters (Marilène, Laurentien en of course Maxima) die lieten zien dat schoondochterprinsessen anno 2004 geen stijve harken meer zijn. Maxima was dat al vanaf het begin van haar leven als a.s. koningin niet, Marilène en Laurentien aanvankelijk wel een beetje, maar het lijkt erop dat zij Maxima's voorbeeld volgen en zichzelf zijn. Ik ben benieuwd of Mabel er volgend jaar bij is... Officieel mag het niet, maar Beatrix heeft na de geboorte van Amalia duidelijk gemaakt dat zij Mabel als schoondochter accepteert, door haar mee te nemen als eerste kraamvisite.
- de dank-speech van Beatrix. Volgens mij (en geloof me, ik ben sceptisch van aard!) was die recht uit het hart. Af en toe haperde ze, zocht ze naar woorden, om Groningen te bedanken voor de fijne dag, die ook een soort hommage aan haar moeder Juliana was. Ze sprak sneller dan normaal, en absoluut minder bekakt. Punt voor Beatrix!!!

Gehoord: vanuit een kinderwagen stak een bord: Amalia, ik wil met je trouwen...!

Ik ben geen hysterische Oranjefan, maar op een dag als vandaag vind ik het heel leuk om in een monarchie te wonen (en republikeinen: presidenten kosten óók geld en doen ook wel eens rare dingen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten