zondag 4 juli 2004

Schokkend

Gelezen op Teletekst pagina 318:

Alexander Riedstra, Emmeloord:
"In de supermarkt kreeg ik een
formulier met daarop het verzoek:

'Zou u zo vriendelijk willen zijn één
of meerdere pakketten extra te kopen?
Wij verzamelen voedselpakketten voor
mensen in de Noordoostpolder die in
nood zijn gekomen.Zo op het oog zie je
het niet,maar er zijn veel moeders met
kinderen en anderen die een week of
twee moeten overbruggen zonder eten.
Een gezamenlijke actie van de kerken.'

En dan volgden er producten als
toiletpapier,houdbare melk,thee,suiker,
tomatenpuree en ga zo maar door.Mijn
vraag is hoe dit in hemelsnaam mogelijk
is in een land als Nederland anno 2004.
Dit is erg."


Is dit werkelijk waar? Ik kan het nergens terugvinden.
Ik herinner me van de jaren 80, dat we boodschappenpakketten maakten... voor Polen, Roemenië en zo. Dat we het nu voor onze landgenoten moeten maken, en dat het de komende jaren waarschijnlijk alleen nog maar erger zal worden... Dat schokt me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten