zaterdag 3 juli 2004

Tour 2004 - last minute


Toen de Confidisploeg vanmorgen het parcours nog eens oefende, ging Australiër Matthew White gemeen onderuit en brak waarschijnlijk zijn sleutelbeen… Gelukkig mocht Confidis een vervanger oproepen.

De gelukkige was de Belg Peter Farazijn, die op dat moment nietsvermoedend bij de 24-uursrally van Ieper, in het westen van België, stond.

Zijn laatste Tourdeelname is alweer 5 jaar geleden.

"Ik had niet verwacht dat ik dit nog zou meemaken. Na 1999 vond ik het welletjes. Maar nu ik die proloog heb gereden, doet het me wel plezier. Ik was op de rally van Ieper met mijn zoon toen ploegleider Van Londersele me opbelde. Ik moest nog met de fiets naar huis en heb snel mijn koffers gepakt." bron: Sporza

Mevrouw Farazijn heeft haar man vervolgens met een bloedgang naar Luik gereden. Peter kwam te laat, maar met toestemming van de Tourdirectie wisselde een ploeggenoot met hem van plaats en kon hij alsnog vertrekken.

Zal wel een vreemde ervaring zijn: ’s morgens nog niet weten dat je ’s middags 3 weken op de fiets moet zitten voor de Tour!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten