zaterdag 3 juli 2004

Tour de France 2004 - vooraf: hoera, sprinters! En: slecht voorteken?

De eerste Tourweek wordt door sommige Tour-fanaten wel eens "saai" genoemd. Maar ik denk dat er dit jaar flink wat vuurwerk in zit!

Al was het alleen maar, omdat zowel sprint-veteraan Cippolini als sprint-newby Petacchi allebei aanwezig zijn!

Het is de vraag of beide heren ook nog op de fiets zitten als de bergen in zicht komen. Maar qua vuurwerk denk ik niet dat we wat te kort zullen komen, de eerste week. Vooral aan de finish!

De Rabo-renners werden verrast door noodweer tijdens de training. Ik herinner me meteen de berg-etappe in 1987, die in Blagnac eindigde. Een wolkbreuk barstte los aan de finish, de bliksems vlogen de renners om de oren, en de Nederlandse commentatoren (radio of tv, dat weet ik niet meer) doopten de naam van de finishplaats spontaan om in Blank-Nat, terwijl ze door electrocutie werden bedreigd omdat het water hen tot de knieën stond...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten