donderdag 18 november 2004

Prins Bernhard/Delft

Prins Bernhard is net een kat: hij lijkt wel 9 levens te hebben. Overleefde diverse ziektes en een zwaar auto-ongeluk. Maar deze keer lijkt zijn 9e leven ook te gaan eindigen.

Bij iemand die zo'n lang en afwisselend (en ook wel dubieus) leven heeft gehad, ben ik niet echt verdrietig. Ik heb veel meer verdriet voor mensen die te jong sterven, of sterven na een leven vol verdriet en ellende.

De prins is een levensgenieter, die zelfs tijdens zijn laatste jaren uit het leven haalde wat er uit te halen viel. En ik gaf hem geen ongelijk. Ik zou dat ook hebben gedaan als ik in zijn schoenen had gestaan, al zou ik waarschijnlijk andere keuzes hebben gemaakt. Ik hoop wel oprecht dat de prins niet te veel hoeft te lijden, en rustig kan sterven als zijn tijd werkelijk gekomen is. En ik wens zijn familie en vrienden heel veel sterkte toe in deze tijd. Speciaal de koningin, die in relatief korte tijd al haar man en moeder heeft verloren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten