donderdag 21 december 2006

Kerststress

Ik doe niet aan kerststress. ik doe wél aan kerst! Ik maak graag diners en hapjes, versier het huis en schrijf kaarten! Maar ik doe het op mijn manier, in mijn tempo, en niet méér dan ik aan kan. 

Helaas kan niet iedereen die grenzen stellen... Ik zie elk jaar weer hoe mensen (vooral vrouwen!) zich over de kop rennen en niet kunnen delegeren of geen nee durven zeggen... En met kerst hebben ze hoofdpijn, zijn oververmoeid, en teleurgesteld omdat toch niet alles naar wens is verlopen (of waren de verwachtingen te hoog gespannen?)

Misschien een goed voornemen voor volgend jaar? Er zullen best mensen lelijk kijken als je je grenzen wat strakker legt, maar die mensen zijn vaak dezelfde mensen die dan vast wel weer wat anders zoeken om lelijk over te kunnen kijken ;)

Okee... dát hebben we dus afgesproken, he?

En dan gaan we NU lekker relaxen... mét de open haard! Niets zo kalmerend als in de vlammen staren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten