zondag 24 december 2006

Mijn kerstcadeautje

Ik heb besloten mezelf dit jaar bij wijze van kerstcadeau eens flink te verwennen. Ik heb bij de thermen van Almere een geweldig arrangement geboekt voor mezelf...! Dat hield in (ga er even voor zitten...)
  • Ontvangst & Rondleiding
  • Badjas, handdoeken en slippers
  • Koffie met iets lekkers
  • Gebruik van Sauna faciliteiten
  • Anti-stress Facial
  • Aromatische lichaamspakking
  • Turbobruiner met verzorgende crème
  • Yoghurt met fruit
  • Driegangendiner
  • Afscheidscocktail
Ik werd daar héél hartelijk en attent ontvangen en tot mijn verrassing bleek een eigen badjas niet eens nodig, omdat ze zéér ruime grote maten hadden. Kijk, dat is al een fijne binnenkomer! ;) Ook kreeg ik een papiertje met mijn schema erop. Zo laat gezichtsmassage, zo laat een lichaamspakking, zo laat diner, zo laat turbobruiner. Tussendoor kon ik vrij gebruik maken van de sauna en alle bijhorende voorzieningen.
Ik kan het iedereen aanraden, hoor!

De sauna is prachtig! Heel ruim opgezet, met een tuin waarin nog een paar saunahuisjes, een zwembad en 2 whirlpools zijn. Wel een heel aparte ervaring om in evakostuum hartje winter buiten te lopen... ik kon mijn badjas toen wel gebruiken! Een whirlpool of zwembad buiten is ook geweldig, eruit komen is dan even doorbijten...

Heel apart was de saunasessie waarin we allemaal een potje met een honingmengsel kregen, waar we ons mee insmeerden. Iets herinnerde me aan de film 9 1/2 weeks maar verder was het volkomen onschuldig vermaak! Ook het Turkse gedeelte met een lekkere dosis scrubzout was geweldig!

Tussendoor "deed" ik de onderdelen van mijn arrangement. Eerst een heerlijke gezichts-/décolleté-/hoofdhuidmassage. Daarna een lichaamspakking (heel apart: je wordt vol kruidenolie gesmeerd, daarna in plastic en een warme deken gewikkeld... zalig!) en 10 minuten zonnebank (alweer met een heerlijke crème, en wat apart, dat zo'n piepkleine verpakking toch royaal een flink lichaam kan volsmeren!). En zowaar... ik ben een tintje donkerder...!

Ook de inwendige Polderdame werd niet vergeten. Ik werd verwelkomd met koffie en warme appelstrüdel. Tussendoor lekkere yoghurt met vers fruit en daarna een driegangendiner (strüdel met bospaddestoelen en een truffelsaus, varkensfilet met volgens mij wijnsaus en lof, en stoofpeertjes met kaneelijs toe). En tenslotte een cocktail (ik vermoed: blue curaçao met ananas en een klein koolzuurprikje erin).

Helemaal rozig, gemarineerd en geroosterd kwam ik weer thuis. Wat is dát lekker!

Hmmm, dit gaat een kersttraditie worden, denk ik...! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten