zondag 26 oktober 2014

Terrastuinen

Met mijn ontbijtje en mijn koffie zap ik wat tv-kanalen langs. Ik kom uit bij "Eigen Huis & Tuin" en zie hoe ze daar gesponsord en al een achtertuin veranderen in een terras.
En dan denk ik weer aan die 6 1/2 lange jaren dat ik op mijn balkonnetje snákte naar zo'n achtertuintje, en zag hoe in mijn toenmalige woonomgeving tegel- en grindtuinen veranderden in onkruidwouden. Omdat niets zo ellendig te onderhouden is als stenen (ik wied liever mijn voor- en achtertuin, dan dat ik aan het werk moet met borstels, azijn en aardappelmesjes tussen de voegen van mijn veel kleinere terras en paadje).
Inmiddels alweer 2 1/2 jaar geleden kreeg ik mijn tuin. Zo goed als kaal, ik mocht het helemaal zelf naar eigen smaak inrichten! In het begin was het wel vechten tegen het onkruid, maar ik weet inmiddels dat dat wel meevalt als de vaste planten en struiken groot genoeg zijn geworden. Ik heb meer werk aan het paadje en terrasje dan aan de hele voor en achtertuin 
Daarnaast zijn er steeds meer berichten dat terrastuinen deels verantwoordelijk zijn voor de toenemende wateroverlast na stevige buien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten