zondag 30 augustus 2015

Jeugdsentiment: Purita Campos

Gisteren deelde ik op Facebook een cover van Tina en schreef dat Purita Campos mijn favoriet was. Zij tekende o.a. "Peggy's wereldje" en schilderde de covers vand e Tina, en ik heb mijzelf leren tekenen door eindeloos haar tekeningen na te tekenen ;-)

Toch maar eens googlen naar deze stiptekenaar en wat blijkt? Ze is achterin de zeventig en nog volop aan het werk! Ik vond een stukje biografie en een (Spaanstalig, leve Google translate) artikel uit januari 2015 waarin stond dat Peggy (Spaanse naam Esther, in het Engels Patty, maar dan weer niet die zangeres Patty in de Tina ;-) ) alweer 40 jaar oud is en als ik het goed begreep werd daar ook bij stilgestaan.

Verder geeft ze schilderles en wat zou het geweldig zijn als ik ooit eens bij haar zou gaan lessen! (een mens mag dromen!)

https://www.lambiek.net/artists/c/campos_purita.htm

http://www.larazon.es/cultura/purita-campos-es-surrealista-si-quiero-un-dibujo-mio-de-esther-tengo-que-pagarlo-1-XD8353725#.Ttt1VEe07eWmK7Y
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten