dinsdag 4 augustus 2015

Voortschrijdende techniek

Het is deze week 15 jaar geleden dat ik mijn oude pc (eentje met 100 mb harde schijf) inruilde voor een nieuwe met een disk van maar liefst 10 gb! Dit, omdat ik internet voor mijn werk nodig had. Dat trok de oude computer niet meer...!

Het was nog een dure ook... ik was er 2400 gulden (bijna 1100 euro) voor kwijt, maar dat kostte een goede pc in die tijd ook wel.

Ik was de hemel te rijk met de pc. En zo'n enórme harde schijf! Zeker toen ik Napster ontdekte en muziek kon downloaden die je nergens meer kopen kon.

De pc is 5 jaar meegegaan, toen was hij volkomen óp.

Ik moest er aan terugdenken toen ik zojuist deze aanbieding kreeg. Van een 128 GB!!! USB-stick voor een bedrag waar ik nog niet eens zo lang geleden amper 8 gb voor kreeg.

Ik had 15 jaar niet kunnen denken dat ik simpelweg de inhoud van de harde schijven van bijna 13 pc's gewoon in mijn handtas kon steken... Maar ik had ook niet durven dromen dat er een smartphone zou komen die alles wat me lief is bij elkaar heeft: muziek, camera, de krant, radio, televisie, boeken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten